Pofta vine citind!

Fiecare dintre noi are o pasiune. Fie că este vorba despre a călătorii, a face sport, a asculta muzică sau a lectura o carte trebuie să o urmăm, pentru că este lucrul care ne face mai fericiți.
Pasiunea mea este lectura. Îmi place să citesc de când mă știu și pentru acest lucru trebuie să le mulțumesc părinților mei, care mi-au citit poveștile copilăriei și mi-au dăruit cărțile pe care le vedem în vitrinele librăriilor.
Prima carte pe care am ales-o a fost Frumoasa și bestia, pe care o păstrez și astăzi în bibliotecă și care îmi aduce aminte de primele sentimente legate de plăcerea cititului. Au urmat apoi Alice în Țara Minunilor, Micul prinț, Aventurile lui Tom Sawyer și cărțile scrise de Jules Verne.
Am citit multe cărți de-a lungul vremii și fiecare carte a fost o cărămidă pusă la temelia educației pe care o am astăzi.
Fiecare vârstă a avut lecturile ei, iar de la poveștile cu prinți și prințese, am ajuns la cele pline de aventuri, ca mai apoi să gust din romanele adolescenței, în care am regăsit personaje cu puteri supranaturale și povești de dragoste specifice vârstei.
Toate m-au purtat în lumea creată de autorii lor și mi-au pus imaginația la treabă, deconectându-mă de tot ceea ce se petrecea în jurul meu.
Astăzi, timpul pentru lectura nu mai este atât de mult, dar este activitatea mea preferată atunci când am un moment de pauză, dându-mi o stare de bine și de relaxare.
Îmi place să citesc, în special, acasă, locul unde pot să închid ochii și să mă transpun în paginile cărții, să îmi imaginez viața personajelor, să visez că merg pe urmele lor și să cunosc alte lumii decât cea în care trăim. Atunci când citesc mă las absorbită de fiecare rând, trăind alături de personaje fiecare moment.
Îmi aleg cărțile pe care vreau să le citesc în funcție de starea pe care o am în acel moment și de sentimentul pe care vreau să mi-l transmită. Sunt zile în care vreau să citesc un roman de dragoste care vreau să mă emoționeze prin povestea trăită de protagoniști sau zile în care aleg un roman de aventuri, lăsându-mă purtată în lumea plină de pericole, în care eroii trebuie să răzbată prin propriile forțe.
În acest moment, îmi plac romanele distopice, în care descopăr noi viziuni asupra modului în care văd autorii lumea din viitor, dar și romanele psihologice, în care personajele îți transmit sentimente puternice, iar acțiunea te ține cu sufletul la gură.
Orice carte aș alege să citesc știu, cu siguranță, că mă va face să mă deconectez de la gândurile mele și mă va purta prin locuri care abia așteaptă să fie descoperite.
Dacă rândurile în care v-am descris de ce sunt pasionată nu v-au convins, atunci vă voi da niște argumente clare, care sunt sigură că vă vor face să vă doriți să deschideți o carte.
– Lectura este o pasiune foarte relaxantă care reduce considerabil stresul. Se spune că literatura reprezintă cea mai simplă metodă de a evada din lumea reală și de a uita pentru moment de problemele care ne afectează zilnic. Lectura este o activitate liniștitoare, de aceea foarte multe persoane preferă să citească câteva pagini dintr-o carte înainte de a adormi.
– Lectura îmbunătățește abilitatea de exprimare și comunicare prin îmbogățirea vocabularului. Persoanele care citesc constant pot purta mult mai ușor o conversație și pot relaționa mult mai simplu cu persoanele din jur, fără a întâmpina probleme de comunicare. De aceea, este bine ca și cei mici să îmbrățișeze această activitate încă de la o vârstă fragedă și chiar dacă nu știu să citească, părinții, bunicii sau frații mai mari le pot citi povești în fiecare zi.
– Lectua îmbunătățește capacitatea de concentrare. Citirea unei cărți, spre deosebire de răsfoirea unui ziar sau a unei reviste, presupune ca cititorul să se concentreze pentru o perioadă mai îndelungată de timp asupra lecturii.
– Lectura este o activitate care solicită gândirea și vă face să vă folosiți creierul la capacitate maximă, spre deosebirea de alte activități, cum ar fi privitul la televizor. Se poate spune că lectura vă face mai deștepți și este un lucru cât se poate de adevărat. Prin literatură orice om are accesul către cunoașterea deplină. Îmbogățirea cunoștiințelor nu poate avea decât efecte pozitive, iar unul dintre acestea este câștigarea încrederii de sine. Dacă o persoană citește constant și asimilează cât mai multe inforamții, se va simți mult mai bine, iar încrederea în forțele proprii și respectul de sine vor crește.
– Lectura este o pasiune în care nu trebuie să investiți decât devotament. În cazul în care cărțile pe care vreți să le citiți vă depășesc bugetul, puteți oricând să împurumutați cărție de la bibliotecă sau de la prieteni.
Dacă rândurile anterioare v-au convins și v-au deschis apetitul pentru lectură, atunci alegeți o carte din bibliotecă sau intrați într-o librărie sau o librărie online și alegeți-o, iar apoi savurați-o ca pe un desert delicios.

Acest articol participă în Campania LibrărieUniversală.

Lasă un răspuns

