Recenzie ~ Mă dau în vînt după cumpărături de Sophie Kinsella

În goana după cumpărături

ma-dau-in-vint-dupa-cumparaturi_1_fullsize

Cu Mă dau în vînt după cumpărături, Editura Polirom începe publicarea seriei de romane care o au drept personaj principal pe Rebecca Bloomwood, eroină la fel de îndrăgită ca Bridget Jones. Rebecca, o tânără ziaristă elegantă, mereu în pas cu moda, își petrece viața profesională spunându-le altora cum să-și gestioneze veniturile și cheltuielile. În timpul liber și chiar în drum spre/de la serviciu, Rebecca face cumpărături. A-și lua ceva nou, oricât de mic – o bluziță, niște sandale adorabile sau o inutilă lumânare parfumată – e răspunsul la toate problemele ei. Rebecca încearcă să economisească. Imposibil. Încearcă apoi să facă mai mulți bani, dar nu se pricepe să confecționeze rame pentru fotografii. Nimic nu îi iese bine și se mai consolează din când în când cu o mică recompensă. Plină de datorii, se încurcă în note de plată, dar mai ales în tot felul de minciuni pentru bănci: și-a rupt piciorul, are febră glandulară, i-a murit cățelul adorat, l-a descoperit pe Mântuitorul și așa mai departe. Cu cât inventează mai multe, cu atât mai adânc se scufundă în lumea comico-imaginară în care trăiește. Un articol bombă publicat într-un ziar de scandal îi schimă viața. Invitată la o emisiune TV să vorbească despre el, Rebecca devine în scurt timp guru-ul în probleme financiare al Marii Britanii și, în același timp, vedetă a televiziunii naționale. Evident, își găsește și marea dragoste, multimilionar pe lista burlacilor celor mai doriți din țară.

Mă dau în vînt după cumpărături este prima carte din seria autoarei Sophie Kinsella, o serie ce aparține genului chick-lit și care o are ca protagonistă pe Rebecca Bloomwood. Becky, o britanică simpatică, este ziaristă la o publicație financiară și duce o viață mondenă. Ea este, ceea ce se numește, o victimă a modei și încearcă întotdeauna să fie în pas cu ultimele tendințe în materie de haine, pantofi și accesorii.
Rebecca este o visătoare, o fire creativă, pe care o îndrăgești de la primele pagini, în ciuda modului superficial în care tratează problemele, preferând să lase totul în voia sorții.
Singurul obstacol care stă între fashionista Becky și vitrinele magazinelor înțesate de lucruri care îi strigă numele este cardul. Acesta nu are niciodată destui bani ca să-i acopere toate cheltuielile pe care le face în drum spre și de la serviciu.
Becky consideră cumpărăturile o activitate absolut necesară și încearcă să justifice fiecare obiect achiziționat, indiferent dacă acesta este o banală lumânare parfumată, o pereche de cizme sau o eșarfă Danny & George. Ea continuă să facă cumpărături chiar și după ce datoriile depășesc cu mult venitul ei lunar. Plicurile trimise de bănci ajung nedesfăcute sub pat sau în coșul de gunoi, încercând să se autoconvingă că ele vor dispărea dacă nu sunt luate în seamă.
Paradoxul acestui volum este faptul că Becky, fata care se îngroapă în datorii pe zi ce trece, scrie articole în care dă sfaturi financiare, îndrumând cititorii cum să-și gestioneze veniturile. Ea încearcă, la un moment dat, să-și urmeze propriile sfaturi vrând să economisească sau să câștige mai mult, însă aceste tentative eșuează lamentabil, singura îndeletnicire la care se pricepe cu adevărat fiind cheltuirea banilor.
Finalul cărții aduce o răsturnare de situație chiar în momentul în care cititorul crede că nu mai este nicio cale de scăpare pentru eroina lui Sophie Kinsella.
Mă dau în vînt după cumpărături este o carte care te binedispune indiferent de vreme prin întâmplări haioase și replici amuzante. Scrisă cu un umor excepțional, volumul este o doză de râs pentru orice cititor.

Mă dau în vînt după cumpărături, Sophie Kinsella, traducere din limba engleză de Cristian Ionescu, Editura Polirom, 2006, 392 pag.

Această carte mi-a fost oferită pentru recenzie de librăria online Libris. Pe site-ul librăriei online Libris puteți găsi o gamă variată de cărți în română, dar și cărți în engleză la prețuri extrem de avantajoase.

star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon

Anunțuri

14 păreri la “Recenzie ~ Mă dau în vînt după cumpărături de Sophie Kinsella

1. Stii ce iubesc eu cel mai mult la genul acesta de carti? In afara faptului ca e dragoste la prima vedere ? Imi ofera sansa sa ma amuz pe situatiile altor fete sau femei dependente de anumite lucruri ..e un concept interesant :))

2. tipa eraun fel de shopaholic-Confessions of a Shopaholic a fost odata un film. Mie chiar imi plac genul asta de lecturi usoare pe carele sfarsesti in doar cateva ore si in care ai impresia ca ai vizionat un film in care intamplarile personajului te-au amuzat si te-au tinut cu sufletul la gura. Ador genul asta de lecturi care pur si simplu ma relaxeaza! felicitari pentru recenzie chiar imi place!

3. Hehehe, si eu ma dau in vant dupa cumparaturi…si sincer nu cred ca sunt singura. Din punctul meu de vedere aceasta carte este destinata femeilor, si chiar mi se pare foarte interesanta…Frumoasa recenzie…ai descris foarte relexat si lejer o carte superba

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com