Recenzie ~ Îngerul nopții de Becca Fitzpatrick

Un jurământ sacru. Un înger căzut. O dragoste interzisă

1063

Pentru Nora Grey, dragostea nu face parte din plan. Nu s-a îndrăgostit niciodată de vreun băiat, în ciuda eforturilor depuse de Vee, prietena ei cea mai bună. Dar zâmbetul șăgalnic și ochii pătrunzători ai lui Patch o atrag mai presus de orice rațiune. Patch pare să se afle oriunde este și ea și pare să o cunoască mai bine decât prietena ei cea mai bună, iar Nora nu se poate decide dacă să-i cadă în brațe sau să fugă din calea lui cât mai departe. După o serie de întâmplări înspăimântătoare, tânăra se găsește prinsă într-un joc al răzbunării unde nimeni nu este ceea ce pare a fi, taberele se schimbă și ascund secrete periculoase. În mijlocul unui străvechi conflict între nemuritori și îngerii căzuți, Nora trebuie să-și înfrunte temerile și să lupte pentru viața și dragostea ei, iar o alegere greșită o poate costa viața.

Îngerul nopții este un roman care m-a făcut să retrăiesc toate sentimentele pe care le-am experimentat citind Amurg de Stephenie Meyer. Mi-am amintit cu plăcere de momentele în care citeam primele pagini din Amurg și descopeream lumea fascinantă creată în jurul vampirilor din familia Cullen. Dar, în Îngerul nopții este vorba despre îngeri căzuți și, ahhh!, n-ai cum să nu te îndrăgostești de ei.
Becca Fitzpatrick ne introduce într-o lume a întâmplărilor supranaturale în care îngerii căzuți, nefilimii (jumătate oameni, jumătate îngeri) și oamenii iau parte la evenimente înspăimântătoare. Acțiunea volumului este captivantă, plină de dramatism, dar presărată, din când în când, cu replici amuzante, ceea ce face ca lectura să fie una plăcută care dă dependență.
Povestea începe din momentul în care Patch, un licean aparent normal, dar extrem de atrăgător și arogant, devine noul partener la cursul de biologie și coleg de bancă al Norei.
Nora Grey este o adolescentă, în vârsta de șaisprezece ani, frumoasă și, în același timp, inteligentă și studioasă. Ea nu este deloc genul de fată superficială, acest rol revenindu-i celei mai bune prietene ale ei, Vee – o fată visătoare, preocupată doar de aspectul fizic și de relațiile cu sexul opus.
Nora nu a avut niciodată un iubit și nu pare interesată de acest aspect, dar se simte atrasă de Patch din primul moment în care se apropie de el și, deși, nu-și poate explica acest sentiment se lasă atrasă în mrejele lui.
Prinsă în mijlocul unei răzbunări vechi de secole între nefilimi și îngerii căzuți, Nora este nevoită să se apere și să facă față unor întâmplări stranii care îi pun viața în pericol ei și celor apropiați.
Ea pune totul pe seama lui Patch, tânărul misterios, îmbrăcat mereu în haine și cizme negre, cu ochi de nepătruns și comportament de băiat rău, dar atunci când face mai multe cercetări descoperă că în spatele acestei înfățișări se ascunde un înger căzut, care își poate recupera aripile doar salvând pe cineva de la moarte.
Jocul periculos în care sunt prinși îi aduce împreună, iar legătura creată între ei este indestructibilă.
O iubire imposibilă, secrete întunecate și decizii neașteptate sunt ingredientele cu care Becca Fitzpatrick reușește să surprindă în volumul de debut al seriei, iar finalul neașteptat îți va face, cu siguranță, pofta să afli ce se întâmplă în continuare cu Nora și Patch.

Era îngrozită că aș putea muri. Eu eram îngrozită că nu voi începe niciodată să trăiesc.

Îngerul nopții, Becca Fitzpatrick, traducere din limba engleză de Simona Toroscai, Editura Litera, 2010, 272 pag.

star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon

25 de păreri la “Recenzie ~ Îngerul nopții de Becca Fitzpatrick

  1. Asta e cartea a carei titlu era ceva de genul hus-hus..nu stiu cum se scrie exact ..etare sweet..si imi place foarte mult recenzia ta …seria amurg mi-a placut si nu prea …totusi inca ma atrage conceptul de iubire interzisa, dar nu neaparat la creaturi supernaurale ..

    • Titlul original este Hush Hush.
      Mie mi-a placut foarte mult seria Amurg, desi la inceput nu ii dadeam nicio sansa.
      Ingerul noptii este diferita, insa sentimentul pe care l-am avut citind-o a fost asemanator cu cel pe care l-am avut citind Amurg 🙂

  2. Cand am vazut prima data cartea in librarii nu aveam habar despre serie :)) Insa cu timpul am inteles ca este ceva de capul ei 😀 Iar recenzia ta ma face si mai mult sa vreau sa citesc ca sa descopar ce si cum 😀 Sa vedem cand apuc. Amuzanta coincidenta cu ora de biologie :))

  3. cred ca o sa imi placa, avand in vedere ca ador twilight. andreea, te-am mai intrebat acum ceva timp, exista posibilitatea sa citim online cartile, eu nu sunt in tara si nu pot sa le cumpar :(((((

  4. imi place foarte mult atat cartea,cat si coperta:x,am terminat-o intr-o saptamana de citit,la fel ca si volumul doi,este foarte frumoasa povestea lor de iubire,foarte frumoasa recenzie;;)

  5. Daca seamana cu seria Amurg cred ca mi-ar placea, adica daca traiesc sentimentul acela pa carel-ai trait si tu cand ai citit cartea….desi eu am retineri, fiindca m-am avantat eu odata sa citesc Fior de Maggie Stiefveater sub recomandarea faptului ca seamana cu seria Amurg care mie mi-a placut foarte mult, iar Fior nu mi-a placut deloc astfel incat sa ma faca sa continui seria…..Nu sunt o mare amatoare a acestui gen de carti, dar seria Amurg a reusit sa ma captiveze si nu cred ca v-a mai reusi o alta serie…oricum felicitari pentru recenzia realizata

  6. toata lumea care a citit cartea a spus ca e foarte buna si ca merita
    eu din pacate nu o am, dar imi place povestea
    si recenzia este foarte buna, felicitari:)

Lasă un răspuns

