RECENZIE ~ CARTEA VIITORULUI DE CECELIA AHERN

Cartea își alege cititorul

cartea-viitorului_1_fullsize

Tamara Goodwin a avut mereu tot ce și-a dorit. A crescut într-o vilă luxoasă, cu plajă privată, un dressing cu haine de firmă, pat cu baldachin și propriul jacuzzi. Când, pe neașteptate, tatăl ei moare, viața Tamarei și a mamei sale se schimbă dramatic. Îngropate în datorii, ele sunt nevoite să se mute la țară, într-o căsuță aflată în curtea castelului Kilsaney. Într-o bună zi, un autobuz cu o bibliotecă ambulantă trece pragul domeniului. Privirea Tamarei cade asupra unui volum legat în piele, cu lacăt și încuietoare aurite. Ceea ce descoperă acolo îi taie răsuflarea și îi zguduie lumea din temelii…
O carte plină de suspans și de mister, care vorbește cu delicatețe despre dragoste și prietenie.

Cartea viitorului este primul volum scris de Cecelia Ahern pe care l-am citit, deși aveam de ceva timp în biliotecă romanul P.S. Te iubesc cu care a debutat în anul 2002, la vârsta de 21 de ani și care a devenit bestseller internațional, fiind ecranizat în anul 2007, cu Hilary Swank și Gerard Butler în rolurile principale.
Nefiind un roman la fel de cunoscut ca P.S. Te iubesc, am început să-l citesc fără să știu la ce să mă aștept, dar m-a captivat de la primele pagini și pe măsură ce îl citeam deveneam din ce în ce mai curioasă să aflu deznodământul.
Cartea viitorului spune povestea Tamarei Goodwin, o adolescentă rebelă, crescută într-o familie bogată, care îi oferă o casă luxoasă cu plajă privată, un dressing cu haine de firmă, vacanțe scumpe și libertatea de a face tot ce-și dorește, dar nu și o educație bună. Toate aceste privilegii dispar însă, când tatăl ei se sinucide și lasă în urmă o datorie uriașă, iar Tamara și mama ei sunt nevoite să se mute la țară, într-o casă modestă aflată în curtea castelului Kilsaney.
Departe de prietenele cu care obișnuia să comunice prin sms sau e-mail povestindu-și ultimele bârfe su să meargă la petreceri cu gașca, viața monotonă alături de mătușa Rosaleen și unchiul Arthur nu seamană deloc cu ceea ce era obișnuită Tamara. În plus, depresia mamei sale și refuzul acesteia de a ieși din casă o afectează din ce în ce mai mult și o face să se refugieze zilnic în grădina castelului Kilsaney, ajuns o ruină după un incendiu devastator.
Lucrurile iau o întorsătură neașteptată în momentul în care în sat își face apariția un autobuz cu o bibliotecă ambulantă pe rafturile căreia Tamara descoperă o carte care îi atrage în mod deosebit atenția. Volumul legat în piele, cu lacăt și încuietoare aurite este de fapt un jurnal pe paginile căruia nu stă scris nimic, dar care o va ajuta pe protagonistă să găsească… calea spre adevăr.
Dezamăgită de faptul că în jurnal nu este scris nimic și vrând să-l arunce, ea este convinsă de sora Ignatius să înceapă să-și aștearnă propriile gânduri pe paginile albe. Dar, paginile încep să se scrie singure dezvăluind ceea ce se întâmplă în ziua următoare. Astfel, Tamara află lucruri pe care altfel nu le-ar fi putut afla și dezvăluie secrete adânc îngropate în ruinele castelului.
Pe parcursul romanului, tânăra răsfățată și superficială se dovedește a fi o persoană puternică, stăpână pe sine și capabilă să facă față unor situații dificile, pe care niciun cititor nu le-ar fi anticipat. Întâmplările prin care trece o ajută să se maturizeze și să aprecieze lucrurile cu adevărat importante.
Narațiunea este realizată la persoana întâi, ceea ce dă impresia că nu numai paginile citite de Tamara din volumul legat în piele, ci întregul roman este un jurnal. Acest lucru m-a făcut să mă transpun mai bine în pielea protagonistei și să îi înțeleg trăirile.
Cartea viitorului este o lecție de viață, o poveste emoționantă despre dragoste și prietenie, pe care după ce ai citit-o rămâi cu impresia că ai făcut parte din ea și că învățămintele personajelor sunt și ale tale.

Am șaisprezece ani, așa mi se spune. Îmi pun la îndoială vârsta, fiindcă mă simt de două ori mai bătrână. La paisprezece ani mă simțeam de paisprezece ani. Mă comportam de parcă aveam unsprezece, dar voiam să am optsprezece. În ultimele luni, am îmbătrânit cu câțiva ani. Oare este posibil? Bobocii închiși ar clătina din cap că nu, mințile deschise ar spune că e posibil. Orice este posibil, ar spune. Ei bine, nu-i așa.

Cartea viitorului, Cecelia Ahern, traducere din limba engleză de Marilena Iovu, Editura All, 2010, 320 pag.

Această carte mi-a fost oferită pentru recenzie de librăria online Libris. Pe site-ul librăriei online Libris puteți găsi o gamă variată de cărți în română, dar și cărți în engleză la prețuri extrem de avantajoase.

star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon

Anunțuri

10 păreri la “RECENZIE ~ CARTEA VIITORULUI DE CECELIA AHERN

1. Despre cartile Ceciliei Ahern am auzit numeroase pareri de bine, asa ca am adaugat cartile ei pe un wishlist al meu, carti de achizitionat pe viitor. Subiectul este interesant, mai ales ca mie imi sunt dragi cartile care relateaza intamplarile sub forma unui jurnal, in care cititorul este confidentul autorului. Cecilia Ahern din cate am citit eu, trateaza diferite povesti de dragoste sub forme emotionante, iaracest lucru ma atrage. Recenzia ta m-a facut curioasa si ma gandesc, ce ascunde oare jurnalul misterios gasit? oricum felicitari pentru prezentarea cartii

2. Mi-a placut mult recenzia ta. Nici eu nu i-am acordat o nota mare acestei carti insa a avut niste lucruri interesante. Si pe mine m-a lasat pe ganduri dupa ce am citit-o dar cam atat.. Aveam mai multe asteptari de la ea.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com