RECENZIE ~ SPULBERĂ-MĂ DE TAHEREH MAFI

ATINGEREA MEA E LETALĂ. ATINGEREA MEA E PUTERE.

spulbera-ma-atingerea-lui-juliette-vol-1_1_fullsize

„NU MĂ POȚI ATINGE”,
îi șoptesc.
MINT,
e ceea ce nu-i spun.
EL MĂ POATE ATINGE,
e ceea ce n-o să-i spun niciodată.
TE ROG, ATINGE-MĂ,
e ceea ce vreau să-i spun.
Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.
Lucruri ciudate.
Lucruri rele.
LUCRURI FATALE.
Nimeni nu știe de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restaurația și-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viață lipsită de libertate, ea descoperă în sfârșit forța de a de răzvrăti pentru prima oară și de a-și găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.

Cine controlează trecutul controlează viitorul. Cine controlează prezentul controlează trecutul.
Tahereh Mafi controlează cuvintele și le așterne pe hârtie într-un mod electrizant. Cine ar fi crezut că romanul de debut al unei scriitoare de 21 de ani poate deveni volumul preferat al unei generații? Citiți-l, dacă nu ați făcut-o încă, și nu veți regreta!
Spulberă-mă este un roman distopic în care lumea e pe cale să se destrame, stăpânită de foamete și violență. O lume din care face parte și Juliette, o adolescentă specială, cu un suflet sensibil brăzdat de cicatrici pricinuite de oamenii care au marginalizat-o din cauza blestemului pe care nu îl poate controla. Atingerea ei este letală și din această cauză a fost trimisă de către propii părinți într-un ospiciu, abandonând-o în brațele Restaurației și izolând-o de societate.
Juliette este închisă între cei patru pereți ai celulei de 264 de zile, având ca prieteni un caiet vechi și un stilou spart, singurele lucruri care o ajută să nu-și piardă mințile. Dar, după 6336 de ore petrecute în singurătate primește un coleg de cameră, pe Adam, un băiat cu care are o istorie și pe care îl credea pierdut pentru totdeauna. El este singurul care i-a luat apărarea, singurul prieten pe care l-a cunoscut, iar acum este din nou alături de ea pentru a o proteja și a-i reda libertatea.
Chimia dintre ei dă naștere unei povești de dragoste surprinzătoare, în care dorința de a se atinge îi face să descopere lucruri neașteptate.
Dar cum își vor putea trăi iubirea fără să fie descoperiți de autorități?
Restaurația este noua formă de guvernământ care conduce lumea. Ei impun o nouă societate în care doar cei puternici supraviețuiesc, cei bolnavi și bătrâni fiind eliminați, iar cei speciali sunt închiși. Ei le-au promis oamenilor un viitor perfect, iar pentru a putea face acest lucru, totul trebuie să fie luat de la zero. Se impune uitarea trecutului prin distrugerea rămășițelor istoriei umane și clădirea unui viitor bazat pe o societate sănătoasă, care trăiește simplu și vorbește aceeași limbă.
Lucrurile iau o turnură neașteptată când lumea începe să se răzvrătească, iar autoritățile decid să folosească darul lui Juliette ca armă împotriva celor care nu se supun regulilor.
Warner, liderul Restaurației, este un tânăr nemilor, avid de putere și capabil de orice pentru a obține ce își dorește, un adevărat „villain” a cărui privire te face să încremenești. Spre deosebire de el, Adam este un băiat sincer, care luptă pentru dreptate și e dispus să-și protejeze prietenii cu prețul vieții. Cei doi au insa, în comun, dragostea pentru Juliette, fiecare vrând să-i fie salvator.
Triunghiul amoros creat de autoare dă naștere unei povești secundare uimitoare, dar plină de adrenalină din cauza situațiilor dificile care se crează în jurul lor. Fiecare moment dintre Adam și Juliette sau Warner și Juliette este plin de suspans și reușește să îți taie respirația de emoție. Jocul în care sunt prinși cei trei protagoniști devine din ce în ce mai periculos cu fiecare decizie pe care o iau.
Finalul cărții este unul surprinzător care îți dă răspunsul la o mulțime de întrebări, dar îți provoacă încă pe atâtea.
Spulberă-mă este un roman excepțional, scris într-un mod aparte, cu propoziții tăiate care evidențiază gândurile și sentimentele eroinei. Acțiunea alertă și plină de neprevăzut te ține cu sufletul la gură și nu te lasă să te oprești din citit până nu ai ajuns la ultimul rând.

Nu am nimic altceva în afară de un caiet de notițe și un stilou spart și numerele din minte care să-mi țină companie. 1 fereastră. 4 pereți. 13 metri pătrață de spațiu. 26 de litere într-un alfabet pe care nu l-am mai vorbit de 264 de zile de izolare.

Spulberă-mă, Tahereh Mafi, traducere din limba engleză de Shauki Al-Gareeb, Editura LEDA, 2012, 352 pag.

star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon

15 păreri la “RECENZIE ~ SPULBERĂ-MĂ DE TAHEREH MAFI

  1. Am auzit multe pareri bune despre aceasta carte 😕
    Inca nu am apucat sa o citesc lucru care ma irita putin pentru ca am asa o curiozitate 😀
    Iar acum ca am dat peste recenzia ta parca sunt si mai curioasa.

  2. Deci imi place stilul tau de a scrie recenzii, am auzit numai lucruri bune legate de aceasta carte si pare o serie dementiala ..superb..eu personal nu am avut sansa sa o citesc, dar am auzit si vazut lucruri bune despre ea asa ca, cel mai probabil in viitorul apropiat o voi citii, cine stie..

  3. coperta e extraordinara,cartea o am si eu si sunt incantata sa o incep in curand sa o citesc:X,imi place nespus de mult recenzia ta si abiastept sa o citesc si eu:X

  4. Stiu ca nu are nicio legatura, sau cel putin nu imi dau eu seama de conexiune pe moment, insa mie imi aduce aminte de Resident Evil1 :))(ca eu doar pe acela am avut curaj sa-l vizionez). Se creaza un triunghi amoros intre niste fiinte ciudate, intr-un fel de laborator daca iau in calcul faptul ca ea este inchisa undeva. O vad ca pe o carte ecranizata si incununata cu succes. Mi-a placut recenzia ta, dar m-as gandi de doua ori inainte de a o citi, fiindca eu nu imbratisez aceste gusturi literare, iar gusturile nu se discuta!

  5. Am atins această carte de parcă ar fi ultima pe care o voi mai simți vreodată pe suprafața palmelor mele.Am stat alături de Juliette și am alungat pasivitatea inimii ei înghețate, am simțit alături de ea intensitatea poveștii nerostite. Altfel, umanitatea ei se va spulbera în mii de picături de ploaie care se vor imprima în pământ invizibile, necunoscute de nimeni și nimic.
    Felul de a scrie al autoarei m-a zdrucinat până în măduva oaselor, făcându-mă să simt totul cu o intensitate delicioasă.
    Simțeam de parcă eram într-o sală de teatru, privind cum Juliette își joacă rolul personalității propri. Simșeam cum fiecare frază rostită, fiecare cuvânt, îmi reda un sentiment copleșitor ce creștea și crestea și creștea în mine, până ce ajungea la apogeul exploziei, fiind urmată de o concluzie atât de cruntă, pe atât de adevărată si devastatoare.

  6. Nu am citit cartea dar mi-as dori sa o fac…Hmm am mai citit si alte recenzii ale acesteia si totusi nu am cumparat cartea..Hmm o sa o am in vedere pe viitor..Oricum o recenzie farte reusita:d

Lasă un răspuns

