RECENZIE ~ PE JUMĂTATE MOARTĂ DE KIM HARRISON

O lume misterioasă, un caracter feminin puternic, umor, suspans și un strop de romance.

Pe-jumatate-moarta

Mă numesc Madison Avery și trebuie să vă spun că acolo se află mai mult decât puteți vedea, auzi sau atinge. Știu, pentru că eu mă aflu acolo. Și văd. Aud. Ating. Trăiesc.
Balul de absolvire al lui Madison Avery a fost mortal – la propriu. Din cine știe ce motiv ea a fost ținta unui spintecător al întunericului – da, genul acela de spintecător – decis să scape de ea, cu trup și suflet. Dar, înainte ca spintecătorul să-și încheie treaba, Madison a reușit să-i ia amuleta ciudată și strălucitoare și să scape.
Acum, e captivă pe Pământ – moartă, dar nu dispărută. Cumva, amuleta îi oferă iluzia unui corp, permițându-i să trăiască la limita dintre viață și moarte, undeva între acum și ceea ce urmează. Nu știe de ce, spintecătorul întunericului e pe urmele ei, dar ea n-are de gând să stea cu mâinile în sân și să lase soarta să-și urmeze cursul.
Cu puțină ingeniozitate și cu ajutorul unui spintecător al luminii (unul dintre tipii buni! poate…), dar și al băiatului de care e îndrăgostită, precum și al (o, da!) îngerului ei păzitor, Madison e gata să-și ia destinul în propriile mâini o dată pentru totdeauna, înainte ca acesta să o controleze pe ea.
Asta dacă ea crede în asemenea lucruri.

Primul lucru pe care trebuie să îl spun despre Pe jumătate moartă, primul volum din seria Madison Avery de Kim Harrison, este că citind descrierea de pe spatele cărții nu m-a făcut să îmi imaginez nicio secundă că va fi atât de amuzant. Am râs cu lacrimi la fiecare poezioară inventată de îngerul păzitor trimis să aibă grijă de Madison și care are un nume cel puțin haios, G.R.A.Ț.I.I. o sută-șaptezeci-și-șase, și am zâmbit la fiecare replică ironică pe care o dădea protagonista. Însă, nu acesta e principalul motiv pentru care am îndrăgit cartea. Acțiunea este multa mai diferită decât mă așteptam și am fost plăcut sursprinsă de întorsătura pe care o ia povestea.
Subiectul cărții este, din punctul meu de vedere, unul original, în special datorită personajului principal, Madison Avery, care încă de la început este moartă. Ea a fost spintecată în noaptea balului de Cronometrorul întunericului, un tip pe nume Kairos, dar reușește să rămână pe Pământ și să păstreze iluzia unui corp după ce îi fură amuleta.
Deși, povestea debutează când o parte din evenimente s-au întâmplat deja și personajul principal este mort, treptat am ajuns să descopăr adevăratele motive pentru care Madison a fost ucisă, felul în care a murit și, mai ales, ce are de făcut pentru a îndrepta lucrurile.
De la o adolescentă aparent normală, cu părul vopsit în șuvițe mov, care locuia cu tatăl ei, Madison ajunge prinsă între cele două lumi, cu Kairos, Cronometrorul întunericului, și Nakita, o spintecătoare a întunericului, pe urmele ei. Lumea în care trăiește acum este formată din spintecători ai luminii, care încearcă să îi salveze pe oameni și să le dea dreptul la liberul arbitru, și spintecători ai întunericului, care omoară oamenii destinați să facă rău întregii lumi. Din fericire, nu este singură în această aventură, avându-i alături pe Barnabas și Ron, dar și un înger păzitor.
Personajele sunt foarte bine conturate. Mi-a plăcut de Madison și modul în care s-a comportat pe tot parcursul volumului, unele întâmplări punând-o în situații cu adevărat dificile, dar din care a reușit întotdeauna să iasă cu succes. Mi-au plăcut și Barnabas, și Grace (preferata mea!) și l-am îndrăgit pe Josh, băiatul de care Madison este îndrăgostită, din momentul în care i-a luat apărarea în fața prietenilor săi. Singurul personaj pe care nu l-am agreat a fost Kairos, care mi-a transmis energie negativă prin dorința sa nebună de răzbunare.
Pe jumătate moartă este o carte foarte originală și interesantă, cu o acțiune alertă, iar umorul și răsturnările de situație o fac o lectură plăcută și ușoară, pe care o recomand tuturor iubitorilor de fantasy.

Grozav, nu numai că am fost sărutată de cel care m-a omorât, dar era și mai în vârstă decât piramidele. Bleah! Acum, că mă gândesc mai bine, fusese prea priceput și la dans, și la sărutat pentru un puști de șaptesprezece ani.

Pe jumătate moartă, Kim Harrison, traducere din limba engleză de Laura Blebea, Editura CORINTeens, 2011, 256 pag.

Această carte mi-a fost oferită pentru recenzie de librăria online Libris. Pe site-ul librăriei online Libris puteți găsi o gamă variată de cărți în română, dar și cărți în engleză la prețuri extrem de avantajoase.

star-rating-icon star-rating-icon star-rating-icon

15 păreri la “RECENZIE ~ PE JUMĂTATE MOARTĂ DE KIM HARRISON

  1. Interesanta actiunea cartii. Eu am volumul 2 si astept momentul cand o sa pot face rost si de primul volum ca sa ma apuc de aceasta serie. Sunt curioasa cum sunt poezioarele ingerului pazitor 😀

  2. Acum cateva luni imi doream nespus de mult sa citesc aceasta serie, doua carti parca sunt nu? Oricum ceva m-a oprit atunci desi este pe pe lista mea de dorinte este chiar adorabila si poate intr-o zi o voi citii. Imi place cum faci recenzile, eu inca nu mi-am gasit un stil anume asa ca o dau cum apuc :)) ps scuze tastatura ..am una graoaznica si s-ar putea ca unele cuvinte sa fie bagate unele in altele tocmai pentru ca nu imi merge space-ul..oricum.

  3. Deci inca nu am ajuns la aceasta serie, dar nu mai dureaza mult pana la craciun nuh …oricum am spus atat de multe in unele comentarii incat nu stiu ce completari sa mai adaug , adevarul este ca o asemenea serie merita citita , adica mie una imi face cu ochiul , asta si la femei de Emile Zola …

  4. In definitiv NU, aceasta carte nu faceparte din genul meu literar pe care prefer sa-l citesc, oricum recenzia este realizata f bine, deci sa nu crezi ca acest fapt ma determina sa nu o citesc. Pur si simplu moarta, moarta si inviata, spintecatori etc, nu sunt genul de termeni pe care sa-i asociez cu o carte care sa-mi placa, sa zicem ca nu ador genul horror-fanatsy chiar daca autorii mai adauga si cate o poveste romantica pe fundal, asa cum este si cazul de fata.

Lasă un răspuns

