RECENZIE LUNĂ NOUĂ VOL. 2 – AMURG DE STEPHENIE MEYER

Fructul interzis…

Rezumat: Lună Nouă, al doilea volum al seriei Amurg de Stephenie Meyer, continuă povestea de dragoste dintre Bella Swan și vampirul Edward Cullen. Înspăimântată de împlinirea vârstei de optsprezece ani, care semnifica un an în plus față de vârsta fizică a iubitului ei, Bella încearcă să-l convingă să o transforme în vampir. Edward refuză ideea, însă în timpul aniversării organizate pentru ea de către familia Cullen, tăindu-se accidental într-o foaie de hârtie este atacată de Jasper. Acest lucru îl face pe Edward să se gândească în mod serios asupra pericolului permanent la care o expune și hotărăște să se despartă de ea, spunându-i că nu o mai iubește. Plecarea lui și ștergerea oricărei amintiri din timpul relației lor o aruncă pe Bella într-o depresie și o suferință profundă.
Câteva luni mai târziu, amenințată de tată, că va fi trimisă înapoi la mama ei dacă nu își revine, Bella începe să iasă cu colega ei de liceu, Jessica. Aflându-se într-o situație primejdioasă descoperă că poate auzi vocea lui Edward și astfel decide să se pună în situații riscante cumpărând două motociclete și rugându-l pe Jacob să o învețe să meargă. Astfel, cei doi încep să dezvolte o relație de prietenie care o ajută pe Bella să iasă din depresie. Însă nici Jacob nu duce lipsă de secrete – el este vârcolac, iar Bella află acest lucru când este atacată de Laurent, venit să răzbune moartea tovarășului său James. Grupul de lupi gigantici printre care se află și Jacob reușesc să o salveze, dar problemele nu se încheie o dată cu moartea lui Laurent – pe urmele Bellei aflându-se acum Victoria, iubita lui James.
Pentru a auzi din nou vocea lui Edward, Bella sare de pe o stâncă și aproape că se îneacă, dar e salvată la timp de Jacob. În aceeași seară, Alice se întoarce în Forks alarmată de viziunea în care Bella se aruncă de pe stâncă, și crezând că a încercat să se sinucidă. În acest timp, Edward află că Bella a murit și se îndreaptă spre Italia, cu intenția de a le cere vampirilor Volturi să îl ucidă. Din fericire, Alice și Bella reușesc să ajungă la timp pentru a-l opri, însă Volturi află de existența ei și cer să fie transformată în vampir, pentru a se asigura că secretele lor nu vor fi trădate.
Întorși în Forks, cei doi își reiau povestea de iubire, Edward promițându-i că o va transforma în vampir cu condiția ca ea să se mărite cu el. Va accepta Bella propunerea lui Edward? Va putea familia Cullen să o protejeze de Volturi?

Notă: 4,5/5 deoarece este un roman plin de emoție, bazându-se în special pe trăirile interioare ale Bellei. Narațiunea se desfășoară din nou la persoana I, tot de către Bella, ceea ce îi dă o notă de jurnal. Acest volum este la fel de captivant ca și primul, făcând cititorul să tânjească după urmatoarele pagini și chiar după următoarele romane ale seriei.

Titlu original: New Moon
Autor: Stephenie Meyer
Traducere: Laura Frunza si Mihaela Frunza