RECENZIE TREZIREA VOL. 1 – JURNALELE VAMPIRILOR DE L.J. SMITH

Dragostea poate să ucidă!

Rezumat: Trezirea, primul volum al seriei Jurnalele Vampirilor de L.J. Smith, este povestea Elenei Gilbert o adolescentă dintr-un orașel numit Fell’s Church. Elena este cea mai populară fată din liceul „Robert E. Lee”, însă odată cu moartea părinților ei într-un accident de mașină, devine cu totul altă persoană. Întoarsă din vacanța petrecută în Franța, încearcă să se adapteze noii ei vieți luptând să-și ascundă suferința de ochii lumi. Apariția lui Stefan Salvadore, un băiat nou foarte misterios, îi trezește Elenei sentimentul dragostei și va încerca aproape imposibilul pentru a-i atrage atenția. Dar Stefan este nevoit să stea departe de ea pentru că secretul pe care îl ascunde o poate rani. Modul distant în care o tratează îi stârnește Elenei și mai mult interesul și, chiar și după ce îi descoperă adevărata față, rămâne alături de el și va fi de partea lui atunci când toată lumea îl acuză de o crimă pe care nu a comis-o. Revenit în oraș, Damon Salvadore, fratele lui Stefan, vrea răzbunare pentru că își consideră fratele vinovat de moartea lui Katherine, fata pe care o iubeau amândoi pe vremea când erau oameni obișnuiți și care s-a sinucis după ce i-a transformat în vampiri. Lucrurile devin de-a dreptul periculoase atunci când acesta descoperă asemănarea perfectă dintre Elena și Katherine și decide să o aleaga pe ea să îi fie Regina Întunericului.
Pe cine va alege Elena? Pe Stefan, băiatul blând cu ochii verzi în care se citește suferința sau pe Damon, băiatul periculos și sexy?

Notă: 3/5 pentru că este o carte care îmbină destul de bine stilurile fantasy, sience-fiction, horror și romance. Lectura este una ușoară, cu propoziții și fraze scurte care dau acțiunii un ritm vioi și te introduc ușor în lumea fascinantă descrisă de autor. Primul volum are rolul de a iniția cititorul cu privire la viitoarele cărți și odată terminat te face să-ți dorești să-l citești pe următorul.

Titlu original: The Awakening
Autor: L.J. Smith
Traducere: Mirella Acsente